Targi Książki LBF17

http://www.water27680.com/?akopjan=%D8%A7%D9%84%D8%AE%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%AB%D9%86%D8%A7%D8%A6%D9%8A%D8%A9-%D9%86%D8%B3%D8%A8%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%A3%D8%A9-%D8%AE%D8%B7%D8%B1&64b=bb official site Jesienią ubiegłego roku wygraliśmy zamknięty konkurs na projekt polskiej ekspozycji na targach książki London Book Fair 2017. Wiosną stoisko wyrosło na targach i spełniło swoje zadanie. Lokalizacja na pierwszym piętrze centrum wystawowego Olympia w Londynie miała ok. pięćset metrów kwadratowych powierzchni na czterech stanowiskach targowych przedzielonych publicznymi alejkami. Oprócz miejsc dla czterdziestu wystawców zaprojektowaliśmy przestrzeń dla wystaw i zaplecza socjalne. Przy głównym wejściu umieściliśmy recepcję wyróżnioną czerwonym kolorem. Towarzyszył jej duży neon. Po prawej i lewej stronie głównej alei rozlokowaliśmy dwie wystawy – książek dla dzieci i portretów fotograficznych polskich pisarzy, w tym Józefa Conrada Korzeniowskiego.

Podłogę, ściany, regały i inne elementy stoiska zaprojektowaliśmy z naturalnych materiałów: sklejki, drewna i stali. W części stoiska zwanej przez nas „Agorą” znalazła się wystawa zdjęć pomiędzy którymi ustawiliśmy niskie stoliki i fotele przeznaczone do nieformalnych dyskusji. Przewidzieliśmy specjalne pojemniki na jabłka, którymi częstowali się zwiedzający. Zależało nam, aby wyposażenie składało się z krajowych materiałów i produktów – w ten sposób stoisko oprócz prezentowania książek pozwalało podziwiać wytwory polskiego wzornictwa i przemysłu. Naszego stoiska nie dzieliliśmy na nudne prostokątne boksy. Chcieliśmy by dało się po nim chodzić swobodnie, jak po lesie. W gabinecie dyrektora zawisła tkanina o wzorze stworzonym specjalnie na tę okazję. Rozmieściliśmy w przestrzeni stoiska młode drzewa, które dodatkowo podkreśliły leśne skojarzenia.

Naszym głównym zamiarem było wyróżnienie stoiska niebanalną geometrią, stąd we wszystkich elementach pojawiają się skośne i falujące linie. Wykorzystaliśmy barwy narodowe obecne w identyfikacji wizualnej Instytutu Książki uzupełnione o naturalne kolory materiałów. Jednym z założeń była możliwość powtórnego wykorzystania elementów stoiska, dlatego zaprojektowaliśmy modułowe meble. Podstawowy regał skonstruowaliśmy z dwóch płyt sklejki o typowym formacie, opartych o siebie i wyposażonych w metalowe półki i lampy. Ażurowe regały pozwoliły nam wydzielać strefy bez blokowania widoków. Niskie stoliki wykonane zostały z poprzecznych przekrojów całych pni drzew z widocznymi słojami. Dla każdego wystawcy przewidzieliśmy nieco wyższy stolik z kompletem drewnianych krzeseł rodzimej produkcji. Projekt dopełniają drzewa – dzięki nim stoisko pachniało lasem.

Tkaninę zaprojektowała Ania Libera | Fotografował Jan Dybowski

js_IK Londyn1js_IK Londyn17js_IK Londyn32js_IK Londyn14js_IK Londyn8js_IK Londyn23js_IK Londyn13js_IK Londyn15js_IK Londyn27js_IK Londyn19js_IK Londyn16js_IK Londyn3js_IK Londyn7js_IK Londyn9js_IK Londyn11js_IK Londyn12js_IK Londyn31js_IK Londyn20js_IK Londyn21js_IK Londyn28js_IK Londyn5js_IK Londyn30js_IK Londyn24js_IK Londyn26js_IK Londyn22js_IK Londyn10Jan_Strumillo_IKLBF_05Jan_Strumillo_IKLBF_03 Jan_Strumillo_IKLBF_02 Jan_Strumillo_IKLBF_04Jan_Strumillo_IKLBF_01Jan_Strumillo_IKLBF_06Prototypy robiliśmy w Rękoczynie. To już za nami – dzięki, Antku. Teraz produkcja, trzymajcie kciuki!Jan_Strumillo_IKLBF_07