Nanowo

Projekt wnętrz 2020 | Sklep ze sprzętem elektronicznym w centrum handlowym Elektrownia Powiśle w Warszawie, prototyp wnętrza dla nowej marki Nanowo | Zespół: Jan Strumiłło, Julia Jankowska, Jakub Jezierski | Fotografował Jakub Certowicz

Chcieliśmy, żeby lokal pomagał w opowiedzeniu ciekawej historii produktów refurbished, czyli fabrycznie odnowionych. Skupiliśmy się na kluczowym przekazie: odnowione jest bardziej ekologiczne i potencjalnie atrakcyjniesze niż nowe, bo pozbawione zbędnych elementów. Stwierdziliśmy, że wyposażenie sklepu powinno przywodzić na myśl warsztat albo fabrykę, kojarzyć się z produkcją. Dzięki temu wiele elementów wnętrza można będzie łatwo wykorzystać w przyszłości. Nasz pomysł szczęśliwie przetrwał do końca realizacji. 

Sklep miał wyglądać trochę tak, jakby był nadal w budowie. Tła dla eleganckich produktów stworzyliśmy z różnych płyt swobodnie opartych o niewygładzone ściany. Pospolite materiały budowlane – płyty gipsowo-kartonowe, pustaki ceramiczne, płyty OSB – skontrastowaliśmy ze szlachetnymi płaszczyznami – wyszukanymi fornirami, slabami kamiennymi, lustrami. Towar eksponujemy na luksusowych powierzchniach ale blaty podpierają kobyłki z surowego drewna i gołe pustaki. Zasilanie blatów ekspozycyjnych doprowadziliśmy z sufitu z użyciem spiralnych kabli kojarzących się jednoznacznie z fabryką. Rozporządzając skromnymi zasobami czasu zdecydowaliśmy się na użycie gotowych regałów narzędziowych. Po przemalowaniu na odpowiednie kolory i napełnieniu pudełkami stały się abstrakcyjną, światłocieniową rzeźbą – ścianką produktową.

Istotnym elementem wyposażenia uczyniliśmy lightboxy ze zdjęciami produktów. Mieliśmy szczęście, bo zaproszenie do udziału w tym projekcie zgodził się przyjąć Jan Smaga. Pojechaliśmy wraz z nim do fabryki, gdzie sfotografował fascynujący proces odnawiania sprzętu elektronicznego.

Na podłodze wykleiliśmy z folii kolorowe prostokąty nawiązujące do barwnych stref w zakładach produkcyjnych. Całości dopełnił branding zaprojektowany przez Jakuba Jezierskiego, z którym połączyliśmy siły, żeby wspólnie zaprojektować sklep dla marki i markę dla sklepu.